lördag 10 augusti 2019

Sytt i regnet!

En regnig lördag är en perfekt sydag. Jag  plockade fram min Päronbonad och sydde klart. Den har jag frihandskviltat på applikationerna och kviltat ränder med övermataren i bakgrunden.
Tygerna kommer från LappElisa i Lennartsfors, Katrines Quiltstue i Oslo och Quiltstudion i Göteborg.
Mönstret hittade jag i en mycket bra tidning Simple Modern Quilts.

Nästa kvilt Steam Punk renskar jag och sydde på en avslutningskant. Sen tar det sin lilla tid att sy för hand runt på baksidan. Men nu är den också klar.
Mönstret heter Steam Punk och tygerna kommer från samma kviltaffärer som ovan.
.


Jag fick tipset att skära avslutningskanten på skrådden så får man en annan randning.
Kvilten har jag lämnat till Eva Hauge som fick kvilta på sin Long Armmaskin. Jag valde ett mönster som var lite kantigt som skulle passa in på Steam Punk.
Det blir för tungt att kvilta själv och jag kan aldrig få det lika snyggt.

Jag köper oftast tyger utan att veta vad jag ska sy. Men när jag hittar ett mönster så finns oftast tygerna i hyllan och väntar. Då kan jag börja sy direkt och inte behöva vänta tills jag kommer till en kviltaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar