tisdag 27 augusti 2019

Symässan i Göteborg

Detta är något jag ser fram emot varje år. I år så vill jag testa min lilla hjärna vad den orkar med.
Jag tar tåget till Göteborg och sen spårvagn till mässan. Det gick jättebra, vi var helt överens hela vägen hjärnan och jag,
 På centralen såg jag denna vackra installation
Där mötte jag upp "Syrrorna"
Nu är jag på mässan, så roligt. Jag orkade med att vara på en workshop och se allt i lugn och ro.


 Här stannade jag och var med på en workshop att sy värkhandtag i läder, jättekul och inte alls jobbigt för händerna


Jag satte mig och tog en sallad och ett glas vin
Shoppade roliga tyger, pärlor mm
Så läckra tyger
 Tula Pink och några fjärilstyger
 Grungetyg, jag samlar till hela serien
 Linjal, jag har slitit ut den förra :) och tunna nålar
 Roliga  pärlor till Art Quilt
 Plocka påsen full med pärlor för 50 kr. Klart att jag gjorde :)
 Handsömnad med limrefill. Det går åt en hel del lim :)
 Roligt nöje till Estelle
 Jag vill sy mera i läder, en börs och ett nålbrev
 Jag ska lära mig att sy Sashiko, japansk sömnad

 Efter en hel dag på mässan tog jag tåget hem igen framåt kvällningen. Hjärnan och jag är fortfarande kompisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar