lördag 1 september 2018

Quiltköping Inköp

Vartannat år anordnas en Kviltmässa för oss kviltnördar. Där kan vi gå på utställningar, föreläsningar, kurser och shoppa tyger med tillbehör.

Jag sparar pengar till denna mässa, jag vill handla utan att behöva tänka efter, en lyxshopping!
Idag har jag gått från kl 10 till de stängde vid 17. Jag  och mycket prat blev det.vill inte missa något. Jag är en kräsen kviltare och har mina tygfavoriter. Men idag köpte jag tygkit till mönster. Det är också kul.

Jag träffade vänner från förr och nu och mycket prat blev det. :)

En härlig dag med en tung kasse med mig hem.

Kompletteringstyg och lim till min handsömnad
 Ska försöka mig på en väska igen

 Löpare eller Vepa som passar bra när man bor nära kusten. Det är nog makrillar :)
 Retrolöpare/Vepa i mustiga sköna färger
 Fransk löpare/Vepa i läckra färger
 Tula Pinktyger, vilken lycka!

 Tula Pink trådar av fin kvalitè


Här fick jag en Goodiebag för att jag handlade för en viss summa.
Kunde köpt flera Tula Pink.......
 Oj det var inte illa, massor med roliga tillbehör och lite blodsockerhöjande godis.

 Så vackra färgkatter......

En liten Sixtenbonad ska jag sy
Ett halsband och örhängen hos min gamla Lidköpingsvän Pia
Tygerna har gått upp i pris med ca 20 kr/m. Det är en stor höjning för oss kviltare.
Ja ja idag struntar jag i det!
Jag åkte hem med ett leende och stor sylust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar