måndag 10 september 2018

Nya Alster

På förmiddagarna är jag som piggast. Då sätter jag mig i syrummet och syr nu när det inte är sommarvärme längre.
Jag köpte några tygkit på Quiltmässan i Lidköping. De ska inte bli lagda i tyghyllan, de ska sys nu medan jag har sy energi.

En Löpare eller Vepa har jag sytt i två olika versioner. Den ena blev en sommarlöpare och den andra blir en Vepa som jag kommer att hänga upp på en lämplig vägg.
Jag kviltade Vepan lite oregelbundet och mycket sypill att sy.


Nästa vepa eller kanske löpare gillar jag för att den är så oväntad. Vem syr en massa fiskar :).
Men att duka med snäckor och andra strandfynd så blir den en festlig löpare till en god fiskmiddag.
Ronnie och jag är inte så glada i att campa. Det finns inte på kartan att vi skulle åka på olika  campingplatser med en husvagn och grill.
Men vi kanske skulle leva ett Hippieliv för skojs skull och kuska runt i en Folkvagnsbuss. Då ser jag fram emot en som ser ut så här :)
Det är måndag idag och jag länkar vidare till Eva Bambi sida :) http://bambisyr-evaj.blogspot.com/



5 kommentarer:

  1. Vilka underbara vepor du sytt, båda lika fina!!!! Kan tänka mig att det är en del pill med den svart-vita. Kudden är en bra början på ert hippie-liv:) så häftig. Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga vepor du sytt och kudden, helt perfekt för hippie-liv:O))

    SvaraRadera
  3. Jättefina löpare/vepor du har sytt och kudden är kul!

    SvaraRadera
  4. Så mye flott du lager!
    Ønsker deg en flott dag :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvaraRadera