lördag 1 september 2018

Quiltköping

Sveriges största evenemang för quiltentusiaster!

Första året som Quiltköping var , bodde jag i Lidköping och var med i Kviltföreningen Väntäcket. Då var jag med och jobbade på denna mässa. Jag ansvarade för workshopen att sy en kopp. Det blev denna kvilt nedan. Det var nostalgi att få se denna kvilt klar.
Det var olika kviltutställningar som visades. Nedan är en kviltgrupp som har sytt 


 Dåligt foto, men Ugglan är sydd av små 1 inch kvadrater
 Tävlingsutställning som vi besökare kunde rösta på. Några av alla bidrag.....
 Denna röstade jag på, otroligt vacker

 EKG hjärtfrekvens

 Japansk vikteknik, Katedralfönster i modern tappning
 Blockhustekniken fylld med roliga stygn och sömmar, urläcker
 Fyra olika utställare i Bertil Wallinrummet.
 Modern Art
 Blandat traditionell och modern
 Jag gillar dessa figurer, många roliga detaljer

 Marie var kvinnan som fick mig att fastna för detta intresse. Jag gick många kurser hos henne när jag var nyinflyttad i Lidköping. Jag kom från Sthlm med en utbrändhet. När jag fick syn på Maries Kviltaffär Textilia blev jag så nyfiken och kände direkt att detta vill jag lära mig.


Glasbåten i mitten är ett konstverk av Bertil Wallin som designade för bla Orrefors Glasbruk


Av små små teknikrutor är denna kvilt sydd av. Så vacker och ett otroligt jobb.
 Lite folkvimmel bland Kviltbutikerna




En mysig dag där jag träffade vänner från förr och nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar