torsdag 20 september 2018

Min Utställning på Konstrundan

Jag fick förmånen att ställa ut mina alster i Berit Johanssons glasverkstad. Det är genom min mamma som känner Berit och hjälper henne med hennes utställning på Konstvandringen.

Det första Ronnie och jag gjorde var att städa lokalen. En riktigt charmig och rolig lokal att hänga upp mina alster.



 Härinne är vi!
Ronnie har snickrat ihop en trappa som han fick mycket beröm för.
 Jag glömde att ta kort på det fina räcket som hör till trappan. Denna trapp fick Berit behålla
Presentation, prislista och visitkort
Vi blev så nöjda med vår upphängning och roligt hade vi.




 Lite Påsk

Jag hittade Berits cykel som fick vara en installation till en liten kvilt "Elsa"
Handsömnad "Round we go"
 Tula Pink bonad mm
 Handsömnad, Kaffeduken i linne
 Jultema
Kviltarna som gömde maskinerna





 Broderi med lappar.
 Flamingoduken måste ju vara med förstås :)
 Astrid kommer och visar sin väska som jag har sytt. Väskan köpte hon på min första utställning i Vadstena. Sen kommer hon och hälsar på mig varje gång jag har ställt ut i Vadstena. Då har hon alltid matchande kläder till väskan, jätteroligt för mig! Väskan är flätad japansk teknik
 Här en kvinna som syr Konstkläder och har en Atelje i Gränna. "Man tager vad man haver"

 Det har varit en så rolig och givande helg. Jag har fått så mycket bekräftelse och många som var genuint intresserade av mitt intresse. Jag pratade och pratade om Kviltens historia, Tygerna, designers, tekniker och hur jag tänker när jag väljer tyger. Jag fick beröm för mina färgkombinationer.
Jag blev så peppad och glad att få så mycket respons från unga och gamla.
En retrolöpare blev en "tant" så förtjust i. Hon ville ha den som en gardinkappa i köket. Då blir jag glad att man hittar egna alternativ som jag har tänkt på. Löparna var populära, det hade jag inte trott.

Jag stod och pratade i tre dagar på betonggolv. Jag var rejält trött när vi åkte hem på söndagskvällen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar