tisdag 28 augusti 2018

Möblerar om till hösten

Vi ska tapetsera om i vardagsrummet och fixa till det lite. Jag vill inte ha någon bokhörna längre. De tar plats och jag läser inte om böckerna. Förr tyckte jag det var jätteviktigt att ha en bokhylla med böcker. Kunde inte begripa att man köpte en bokhylla och hade bara prylar i den, ja lite så tycker jag fortfarande.
Idag köper jag mest pocketböcker och lämnar till Erikshjälpen när jag har läst dem.
Sagt och gjort, jag la alla böcker i kassar och körde till Erikshjälpen med allt. Så skönt att ta det beslutet.
Bokhyllan flyttades ner till Ateljen  (gamla pannrummet) och Glasskåpet upp. Men det skåpet ryker när vi har fått tapetserat. Då ska vi ha någon ljus, nätt liten möbel och mera blomträd.

Ut med allt från skåpet
Retrotyger
En sak jag glömde var att mäta så skåpen gick in. Som tur var efter lite krångel fick de plats.

 Sådär ja, allt fick plats!


 Detta får bli fikahörnan tills vi får tapetserat

 Bytt till Höstgardiner. Jag gillar att byta gardiner och helst köpa nya till varje årstid.

 Grå gardiner i Sovrummet
Köket

Stök i syrummet
 Men Sixten sover sött........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar