tisdag 31 juli 2018

Round we go

När jag började sy detta Handsömnadsprojekt tog jag tyger som fanns redan i mitt tygförråd. Jag sydde nästan alla blocken och började sy fast dessa på ett bakgrundstyg.
MEN sen fick jag syn på dessa fina batiktyger och bestämde mig för att sy en kvilt till med dessa mallar och batiktygerna.
Baiktygerna har jag köpt hos Annas Batik. På senaste syträffen hos Anna kunde man plocka ihop småbitar i en påse och betala efter hg.
Dessa tygbitar ska nu bli en TV kvilt.



Verktygslådan

 När jag sitter och planerar så kommer Ronnie in med ett strå av smultron på, det är barndom :)
 Dags att sätta igång! I varje påse har jag förberett med tyg och mallar. Jag har ingen kontroll på vilka färger som ligger i påsarna. Det blir en liten utmaning till mig själv och spännande.
 Första blocket är klart
 Ettan och Tvåan
 Trean


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar