tisdag 31 juli 2018

Cykeltur och annat

Nu är det så varmt att våra cykelturer är begränsade. Idag är det värmerekord och vi sitter inne med fläktar.
På fm kom en stackars kille och fixade en bana till Vilgot, Ronnie hjälpte till så mycket han kunde. Det var svettigt!
Vi får pensionera Klippon och hälsa Välkommen till Vilgot som jobbar självständigt. Han har bestämt en arbetstid mellan 9-17. Men han bestämmer själv när han vill jobba under den tiden. Vi säger ingenting om detta bara han gör sitt jobb.

Vilgot den Självständige
 En skön pensionstid önskar vi Klippon
När vi nu orkar cykla, då gillar vi att cykla runt Vänersborg och på halva vägen stannar vi till i Skräcklan och tar en glass eller våffla. Då har vi cyklat ett par mil.
 Sigge gillar att åka cykel så han får oftast följa med.


 Näckrosdammen
 Skräcklan
 Utsikten från Parken

 Vilken bra idé!
 Jag träffade min vän Maria och hade en Lyxfrudag med fika på Skräcklan och shopping i stan. Jag handlade skjortor till mannen som avskyr att köpa kläder till sig själv.
Han gillar att köpa leksaker till trädgården. Han har en egen liten maskinpark nu, men batteri och utan :) Den här gången blev det en ny trimmer utan tråd, världsviktigt!
Ja, då måste jag ju också köpa något världsviktigt till mig:)
En ny handväska och en Flamingoanteckningsbok, kändes som viktiga inköp
Ja, vi är lite knäppa men roligt har vi :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar