tisdag 31 juli 2018

Hamrane Bakstuga och Wandela Handel

En oas och tillbaka i tiden en gång är vi nu.
En bakstuga i Dalsland där de serverar Klengås = Klengås är en värmländsk/dalsländsk specialitet, och består av kakbröd, som serveras med smör och torkad, riven mesost (sandost), ofta serverad till kaffe

 Här bakar de för fullt, det kommer gäster hela tiden
 Inspiration
 Fyndigt :)
 En JÄTTEstor vovve som var så underbart go och snäll

 Mannen väntar på att bli serverad sin Klengås
 Titta på den vackra dörren!
 Nu mumsar vi på nybakad Hålkaka, smör, riven ost och gott kaffe

 Dessa hundögon......
 Liten sagostuga på tomten

 Utsikt över Kroppefjäll
 Kossorna som jag måste hälsa på när vi är här.
Mätta och belåtna kör vi vidare till en stor kvalité loppis en bit bort

 Här finns allt från retro till möbler, kläder, småsaker, textil, leksaker, prydnadssaker mm.
 Långa roliga gångar att undersöka, det tar sin tid innan man är klar

 Två äkta gamla Lapptäcken

 Massor med möbler

 En reklamtavla från en gammal tygaffär. De satte in nya tyger som klänningar till målningen av flickorna
 Jättevarmt, men vi fortsatte småvägar hem. En skön badplats och Glasspaus
 Motorcykel som jag tycker är en förminskad bil

 Mitt fynd idag på loppisen. Jag kunde inte motstå dessa gamla näsdukar, tror jag det är

 En lila vas till köket är ju bara ett måste......
 Till min fingerborgssamling hittade jag dessa som var till små pluttefingrar
 En mysig sommardag som var så varm att vi valde att åka i en sval bil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar