onsdag 25 juli 2018

Fisk och Utställning

När man är på Själland så kan jag rekommendera att åka upp till Gilleleje och äta fisk. Stora köttiga rödspättor att mumsa på, så gott! Detta är min favoritrestaurang.

 Utsikten från bordet
 En påse hembakat bröd till maten
 Dubbla Spättor och jag njuter till hundra procent
 Gilleleje Havn er en charmerende lystbådehavn og aktiv fiskerihavn med fiskeriauktion, fiske-og filetfabrik, vodbinderi, skibsmægler, sten og grus værk. I havnen findes mange faciliteter fra bådebyggeri, maskinfabrik, maler, elektriker, kran, bedding, afvaskningsplads, skibsproviant, kiosk, fiskehandlere, restauranter, grillbar, cafeer. Gilleleje by med de charmerende gamle huse og pulserende handelsby, med mange forskellige detailforretninger og dagligvarebutikker ligger i direkte forbindelse med havnen, hvor Søborg Kanal har sit udløb.



 Gick in på en Konstutställning med flera utställare.
Textilcollage på söta katter och fisken


 Vacker kvinna i akvarell och kol
 Överblick. De hängde tavlorna på fisklådor, kul idé
 Den stora målningen var fantastisk att titta på, vilket sken!
 Här fick man rösta på årets fisk.
 Jag röstade på Glasfisken, vinner jag så får jag fisken :)



Mätta och belåtna åker vi kusten ner till färjan över till Helsingborg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar