lördag 7 april 2018

Mysteriesömnad

Den här helgen är jag med över nätet på en Mysteriesömnad.
Det är Quiltbutiken Annalunda  http://www.butikenannalunda.se/ som anordnar detta.
Det roliga i Mysteriesömnad är att man har inte en aning om vad man ska sy.

Ledtråd 1, man ska ha mönstrade tyger och ett bastyg.
Dessa skulle skäras i ett visst antal av varje i 5".
Fredag kl 19.00 kom ledtråd 2.
Sy ihop till en nioruta.....


Väntar på ledtråd 3 på lördag kl 18.00

Dra streck för att sy trianglar

Sy av för trianglar
 Vika upp och stryka
 Tjusigt!
 Nu får jag dessa över när jag har skurit bort hörntrianglar, jag undrar om jag ska använda dessa till något?
Nu ska jag skära ut till fyra delar
 Nu ligger högarna klara
 Jaha nu ska Sixten hjälpa till, då kan allt hända!

 Sista ledtråden....pussla ihop alla bitarna. Undrar om pusslet är rätt? Tycker inte det stämmer i ett hörn.....

 Vad tycker du Sixten?

Jag ändrar mig och pusslar ihop på ett annat sätt.
Syr på en ram och nu ska den kviltas. Detta blir en fin duk.



Detta var roligt men jag ser nu att jag kunde haft massor med olika färger. Jag ska nog sy en till!
Tack Anna från Annalunda http://www.butikenannalunda.se/ en rolig helgaktivitet!

Jag länkar nu till Bambi syr för jag tror att hon hade ett finger med i detta mysterium :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar