lördag 7 april 2018

Lördagsutflykt till Orust.

Vackert vårväder men det blåser lite för mycket för att känna värmen. Men idag tog jag vårkappan och sneakers på mig.
Vi åkte och firade in vårfikat på Bigården med goa vänner på Orust. Nybakad kanel honungsbulle med kaffe i en vacker Rosenkopp.
I år ska jag smaka deras nya honungssort, apelsinhonung. Det finns ingen honung som är godare än Bigården! Där fanns roliga Frökort som man ska sätta ner i jorden och om jag har tur växer det upp blommor.


Intill finns en Saluhall med öns närproducerade varor av olika slag. Där handlade vi äppelmust av sorten Ingrid Marie, färsk komjölk och en brödkaka.

Inredning i saluhallen. Det fanns kvar sen det var en gammal Lanthandel.




Vi firade lite för tidig födelsedag också. Jag fick en liten kasse med gosaker i. Det är roligt när vänner känner till mina små egenheter.....alltid rostat bröd med marmelad och te till frukost :). Spännande med torkad havtorn som jag kan använda både i mat och desserter. Tack Boris och Marianne!
Ja, och sen måste ju Ronnie ha sin Quilttidning. På hemvägen fick vi stanna till i Uddevalla och handla en tidning.
Varför laga mat när man kan äta ute!
Nu åker vi hem och tittar på fotbollen och umgås med symaskinen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar