söndag 2 december 2018

Syhelg hos Mikael

Återigen hos Mikael Svensson och syr. Den här helgen träffade jag både nya och gamla ansikten.
Det blir inte så mycket socialt liv på dessa syträffar. Vi syr alla olika projekt, är koncentrerade och pratar inte så mycket.
Vid fikat och middagen pratar vi desto mera. Jag träffade två jättetrevliga norska kvinnor som jag pratade mycket med. De syr i Art Quilt och vi hade mycket att prata om. Jo  siri pratade också fast det ser ut som det bara är jag som pratar :)


Jag har provat en ny teknik för mig, Paint Brush. Det går att få så effektfulla motiv som man sen kan använda i sin sömnad. Man får leta upp mannens kompressor och lite andra tillbehör......



Steam Punk
 Tiden går.....
 Snöstjärnor

På em åt vi tillsammans en god middag med  ugnsstekt fläskfile med salami och god sås, pasta och sallad. Här blir man bortskämd! På söndagen fick vi Gulashsoppa kryddig och god.
Nästa projekt för min del blev att sy remsor på snöre till en korg. Det var ett pilligt, tålamodsprövande projkt. Det är inget jag kommer att pyssla med. Men alltid roligt att lära sig och prova på.





Äsch jag fortsätter med nästa projekt istället. Den "Burken" fortsätter jag med hemma.
Nu till glittertyg, skinn, roliga trådar.....en tavla. Kommer fler foton när jag blir klar.

 De goa flickorna Steén
 Siri från Norge
 Så här ser det ut på en syträff :)
 Helgen avslutades med en mysig Glöggstund i Keramikrummet
 Sakta cyklade jag hem och tittade på alla ljusen i fönster och trädgårdar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar