onsdag 26 december 2018

Dagen innan Julafton i Vadstena

När vi kommer så ska barnen få klä sin egen lilla gran
 Milo tycker att deras gran ska också ha julklappar under granen. Han hämtar det största paketet som han vet att den är till honom. Syster läste på paketet.

Granen är pyntad och klar, duktiga godingar!


 Julfint hos mamma
I år har vi den mest lutande Granen i Vadstena
Charmigt tycker jag :)


Nu vill jag ju inte vara självgod men jag hittar lite alster som jag har sytt :).
Duken har jag broderat
 Min mormor har sytt denna fina bonad

Konstnären här är Estelle
 Jag har nog broderat de flesta.
Det var ICA kuriren som kom ut med ett mönster till varje jul

 Julkransen som jag sydde för några år sedan
 Oj detta måste vara en av de första dukarna jag sydde i Kviltteknik
En fyraruta med applikation
 Gamla fina Tomtar

 Krubban har funnits sen jag var liten


 Ronnie vilar efter bilresan. Jag kan garantera att han tittar på fotbollsresultat :)


Dagen innan Julafton har vi som tradition sen jag kom hit vid 11 års ålder att gå på Julkonsert i Klosterkyrkan.
Nu har jag inte varit här och firat jul på 10 år så jag såg fram emot att gå på denna konsert. I år följer den nya generationen med, Estelle och Milo.
Kyrkan är proppfull, fanns inte en plats att uppbringa en halvtimma innan. Men vi hittade en ledig sittbänk på sidan. Vi såg inte mycket men hörde desto bättre.
Det var så vackert, mäktigt och många minnen så tårarna rann både på Ronnie och mig.
Det fina med denna stora kyrka att det är så barnvänligt. Det fanns mysmattor lite varstans i kyrkan med gosedjur och kuddar, även bord med papper, kritor och böcker.

 Det var samma män i kören och lika vackert sjöng de. Hur gamla är de idag????
Det är orgel och Bleckblås som spelar till de vackra julsångerna.
När de till sist sjöng O Helga Natt med solosång och kör och i slutet trumpet. Ja då gråter man. Alla klappade och reste sig upp. De fick sjunga om den igen.
 Inga problem att barnen var med, de ritade, lyssnade och myste.
 Taket i kyrkan
 När konserten var slut gick vi till pappas grav och hälsade  God Jul till honom. Han är så fruktansvärt saknad. Det är så tomt utan honom. Han älskade julen, klämde på alla julklapparna mm

 Klosterkyrkan där jag är konfirmerad och där pappa begravdes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar