onsdag 12 december 2018

Tyger oTing kalender 2019

Tyger o Ting är en rolig Kviltaffär i Småland som tyvärr lägger ner sin verksamhet. Det är svårt för Kviltaffärerna i Sverige. Det är viktigt att vi handlar i våra få kviltbutiker som finns kvar.

Den här kalendern är en adventssömnad. Jag får tyger och ledtrådar varje dag hur jag ska sy. Jag vet inte vad slutresultatet blir, jättespännande. Jag fick välja färger på tygerna men inget annat.
 Hänger upp mina paket
Här ligger ledtrådarna
Lucka 1
Sen håller jag inte ordning på mina luckor.
Nu ska jag hinna med att sy ledtrådarna så jag inte kommer efter


Nästa två tyger som ska finnas med
 Skär till enligt ledtråd
 Syr trianglar enligt ledtråd

 Renskär till givet mått
 Två nya tyger
 Skär enligt ledtrådarna
 Ledtråd, rita en linje diagonalt
 Ny ledtråd
 Ledtråd, sy fast den gröna kvadraten, skär upp i mitten och pressa ut

 Så här ser alla tygerna ut när det har gått halva tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar