tisdag 27 november 2018

UFO projekt

UFO betyder på ren svenska......projekt som inte är klara. Men de ska bli klara inom så snabbt som möjligt.
Oftar säger man till sig själv...."vad ska jag sy idag" eller "vad ska jag sy på syträffen".
Då ligger det oftast en hög framför mig som ska bli klara. Men det kan ju finnas ett mönster i tex en bok som jag bläddrar i. DEN måste jag sy! Ja, då börjar jag och hinner inte klart den dagen då hamnar det projektet i den berömda UFO högen.

Detta är ett känt fenomen i Kviltkretsar :). Vi är för ivriga och vill sy allt vi ser!

Idag gick jag igenom min hög och delade upp i olika högar.

Dessa ska kviltas. Det är absolut det jag tycker är tråkigast när det gäller stora kviltar. Det är tungt och bökigt. Nu kan jag lämna bort för att få det kviltat. Men då kostar det en del.......

Handsydd utan mallar
 Handsydd med mallar "Brimfield"
 Maskinsömnad "Steam Punk"
 Handsydd utan mallar "Florens"
 Symaskin
Förra hösten började jag på en Julkvilt och den här hösten fortsätter jag....hälften är klar. Det är många små bitar att hålla reda på.

Mitt tio åriga UFO. Det ska så småningom bli ett enkelsängskvilt. Nu känns det omodern :)
 Nytt UFO! Skurit ut kvadrater till Mosaiksömnad som ska bli bla bokomslag
 Nytt UFO, Angelinafiber på ett roligt sätt. Den ska dekoreras och kviltas. Vet ej än vad det ska bli :).
 Hoppas denna bonad blir klar innan den här julen.
 Igår började jag på denna löpare för tygernas skull. Jag vill inte glömma att jag hade tänkt detta mönster till tygerna. Lika bra att börja skära ut......
Handsömnad vid TV på kvällarna är ett måste :)


 Jaha då kom ett mönster på posten igår. Klart jag måste börja på detta också  i handsömnad:)
 Dessa tyger till  Dahlia projektet
 Soffan är ockuperad
Jaa vilket ska jag nu börja med idag?






1 kommentar:

  1. Oj, her var det mye man kan sy på :)
    Mange flotte quiltetopper. Jeg har samme problemet som deg, når jeg kommer til quiltingen har jeg mye mer lyst til å starte på et helt nytt prosjekt enn å fullføre det jeg driver med.
    Lykke til med opprydding i UFO haugen!

    SvaraRadera