söndag 2 december 2018

BusslerBusslers kalender

BusslerBussler https://www.busslerbussler.se/ är en Kviltbutik utanför Stockholm.

Sedan 2010 har Maria Bussler quiltat drygt 1000 quiltar åt olika quiltare runt om i Sverige. Dessutom finns det 120 rum på Grand Hotel i Stockholm (där Nobelpristagana bor), vars sängar är bäddade med överkast som är tillverkade av Bussler & Bussler.

Över tid har en parallell verksamhet vuxit upp, efter flertalet resor till olika Quiltfestivaler i UK och USA. Ambitionen är att se till att de svenska Quiltarna nås av roliga nyhter och smarta verktyg.

När Maria har varit i Houston på Quiltmässa tar hon med sig lite roliga tillbehör till vår kalender.



Första morgonen tänder jag ett ljus, äter upp min frukost, sparar lite te till paketöppningen. En helig stund på morgonen.

Lucka 1

Lucka 2
Tyg

Lucka 3
Fin kvalitétråd
Lucka 4

Lucka 5

 Lucka 6

Lucka 7
Mönster till en kasse
 Lucka 8
Temugg

Lucka 9
Kasse
Lucka 10
Förvaring
Julmys på morgonen


Lucka 11
Plåster

Lucka 12
Bra synålar till handsömnaden
Lucka 13
Broderiram som även kan användas till Kviltram
Lucka 14
Heat´n Bond till Applikationer på en Kviltbonad
Lucka 15
Pärlor i olika former, bra att pimpa väskor och bonader
Lucka 16
Post It lappar. Dessa använder jag bla till att sätta på tidningsmönster så jag hittar dem alla i mina Quilttidningar
Lucka 17
 Ett mönster till en löpare
Lucka 18
Textilpenna
vänta......ska bara hitta fotot

Lucka 19
Härligt! Detta mönster hade jag tänkt att köpa :)
Lucka 20
Små söta knappar att pimpa väskor och bonader mm.
Lucka 21
Tjusigt Tag att fästa på en väska som jag har sytt eller ska sy :)
Lucka 22
Quilthandskar när man ska kvilta.
Jo jag har en liten hög kviltar som väntar :)

Lucka 23
Namnlappar till Kviltar
Lucka 24
En Quilt almenacka
Nu är det slut! Så trist, detta har varit jättekul och roliga bra saker varje dag.
Tack Maria på BusslerBussler.
Nu får jag vänta ett helt år tills nästa kalender!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar