söndag 6 juli 2014

Spinnkurs

Jag har länge varit nyfiken på att spinna. Det ser så lätt ut men när jag fick prova en gång var det riktigt knepigt.
Men nu ska jag få gå på kurs hos Ingela ute på landet neråt Göteborg. Vi var ett gäng nyfikna flickor som knöade in oss i två bilar och körde vilse som vanligt. Men en GPS hjälpte oss på rätt väg igen.

Två goa hundar välkomnade oss och vi började med fika och genomgång av dagen. I detta kreativa hus fanns en hel del annat att kika på också och handla. Så en liten kasse med diverse örhängen, knappar mm följde med hem och en påse ull.



 Här kommer kursledaren Ingela med kaffet
 Den blyga lilla vovven som var hos oss
 Kaffe nödvändigt innan vi börjar
 Först fick vi börja spinna på en Slända

 

 Nettan är MYCKET koncentrerad
 Det var lättare att spinna på Spinnrocken, fast det inte heller var så lätt.
 Vi önskar oss alla denna lilla godingen.
 Vi fick även lära oss att spinna upp restgarner med lintråd, det var lättast och då roligast.






 Det är inte lätt att få tråden jämn. Det blev tjocklek från lovvikka till sytråd


 Under tiden sov blyga vovven i garnkassen



 En kreativ miljö!



Naemie kämpade på
 
Joo jag kämpade också på :))
 
Det är inte lätt att hålla reda på alla trådar så de inte snor upp sig igen.
 
Ingela härvar upp mitt garn
 
 Här är bildbeviset, mitt första spinngarn, plus lite inköp
 Värt mycket pengar :)
 När jag kom hem nystade jag upp min härva.

 Det blev en sjal!!

Nu har jag både en härva och Spinnrock, bara att spinna på!






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar