söndag 20 juli 2014

Handsömnad

Nu är det sommar och då får symaskinen semester. Jag sitter ute på altanen och syr för hand istället. Det är avkopplande och roligt. Jag är med i en handsömnadsklubb där jag får månadspaket, mallar, tyg och mönster.

Det är ett bra sätt att få lära sig nya tekniker och spännande varje månad vad som kommer, vilket mönster och tyger.

Första paketet har kommit och jag har sytt mina uppgifter. Det är knivigare när man får färger på tygerna som man inte brukar sy i. Det blir en utmaning bara det. Men här har jag fått tråd, tyger, mallar och en mönsterpärm att samla allt i.

En liten duk
 En liten bonad. Jag har sytt fel och inte tagit tillvara avsluten i sidorna. Men då vet jag till nästa gång :). Flickorna la jag till, hittade tyget på Stoff o Stil.
 
Detta var så roligt att två nya projekt är på gång med dessa mallar.
 
Fortsättning följer.......
Handsömnad innan jag började på detta projekt.
En julkrans
 Små pyttemallar sydde jag denna nåldyna som jag vann i 100 block projektet.
 Skräppåse med nåldyna
 Nåldynan
Blandade tekniker

 

1 kommentar:

  1. Tänkte sy mig en sån där skräppost med nåldyna men det blir helt klart på symaskin :))
    /Ammii

    SvaraRadera