onsdag 23 juli 2014

Julklapp i Juli!

På sommaren tar symaskinen semester. Men inte sitter jag sysslolös för det:). Idag kom det två roliga paket som räcker hela sommaren med sysselsättning för mig.

Jag är med i en grupp som syr Handsömnad med mönster mm från  en designer från Australien . Men det är Quiltpassion.se  som organiserar så vi får våra fina månadspaket på posten.
Idag kom paket nr 2, spännande. Vad ska jag sy, med vilka färger, och tyger ska jag ha tillsammans?

Färgerna syns inte så bra, jag tog fotot ute i solen.

Nästa paket jag fick är en broderikvilt jag syr. Det är sista paketen som kom idag. Det är så fina tyger och färger i denna kvilt. Jag blir glad bara att brodera de små motiven sen ta fram tygerna till ramen.
Men den kommer att ta tid innan jag är klar med broderierna. Det är pilligt och mycket färgbyten, men roligt.


 
Dessa arbeten kommer att ta upp min tid i sommar. Det är bra att jag kan ta med dem var jag än är.

Det blev verkligen dåliga foton idag. Får ta om dem senare......

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir lite svalare luft så jag kan komma på besök hos dig, är väldigt nyfiken på de där broderikitet :)
    /Ammii

    SvaraRadera