fredag 18 juli 2014

Hantverksdag i Vadstena.

När vi var i Vadstena hade jag tur att det samtidigt var en Hantverksdag ute på landet. Jag lyckades få med mig hela familjen. De var väl inte lika intresserade som jag men de följde snällt med runt.
Det var Ull och Garn, en garnaffär utanför Vadstena som anordnade detta som är en återkommande träff.

Linnekläder
 Scrapmaterial

 Krokning som även var Workshop

 Ull och Tovat
 Här handlade jag en påse med ull till min spinnrock


 Dominostickning med Workshop

 Tovade tavlor mm


 Estelle som bar fram pallen till workshop, kanske lite för liten för detta :)
 
 
Tänker Estelle börjar spinna?
 
 
 Spinna med Slända
 Stickmaskin för sockor. Här blev jag jätteimponerad.
 
 
 Så jämna och fina sockor man kan sticka på denna gamla stickmaskin.
 Hon hade även mycket roliga återvinnings alster.

 Förkläde av Jeans
 
 Massor med fina sockor mössor mm
 Här garvades laxskinn till olika alster i gammal miljö.
 Hur gammal kan denna symaskin vara?
 Decopauge
 I röda huset är garnaffären.

 Färgglada stickade disktrasor
 Roliga armband


I det röda huset finns garnaffären
 
 De har bla färga garnkurser, här är veden till grytorna.
 Ett litet tvättstuge museum i trädgården.






 Smycken av blixtlås
 Estelle tog ansvar för Mella

 Vacker vy över Östgötaslätten


Dags för fika!
Nu åkte vi vidare till en liten by nära Omberg.


 En liten installation i trädgården
 De godaste bullarna jag har ätit. Allt hembakat!

 
Hemfärd nöjd och belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar