torsdag 2 januari 2020

Dockhuset jan 2020

Nu börjar det likna något. Har köpt och pysslat med inredningen. Ronnie har tapetserat, lagt in golv och målat möbler.
En hylla blev klar och jag inredde med tyger jag rullade upp på kartong i olika storlekar, klippte och klistrade små Kviltböcker, snurrade upp tråd på små trådrullar.
 Nu letar jag lampor
 Sovrummet fick det minsta rummet med ett Kvilttäcke. Möblerna är originalmöbler från 50-talet
 Ska bli Biblioteket med Lundbys Originalmöbler. Jag ska inte klä om fåtöljen. Det är originaltyget.
 Syrummet, jag sitter och testar symaskinen. Här är det inte klart ännu


 Har en dator och letar mönster :)
 Ronnie sitter och fikar medan Sixten sover i trappan

 Någon är på besök och spelar piano för oss
 I köket luktar det nybakat, spis och bänkar är originalmöbler från 50-talet





 Det fattas mattor, gardiner, fönsterbrädor, småplock, bokhyllor, böcker mm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar