måndag 11 november 2019

Väskor

På kort tid har jag provat mig fram och sytt olika förvaringar mm.
Det är projekt som jag inte har varit intresserad av att lära mig. Men nu kommer det så många fina och bra mönster så jag känner att tiden kan vara mogen för inlärning.

Första projektet kommer från Quiltpassion och stöder Bröstcancer. Ett mönster från Amy Butler. Jag hade mönster på engelska och en video på svenska. Men jag lyckades sy några moment fel i alla fall :).
Men jag kan använda den att ta med handsömnadsprojekt i. Den är slarvigt sydd och inget jag skryter med.

Andra projektet fick jag äran att vara testsömmerska :). Det var modigt av Eva Hauge. Jag läste mönstret noga och sydde, sprättade, sydde, kliade mig i huvudet, sydde och till slut blev den både klar och lyckad. Lite mallig blev jag :)
Den här ska jag använda till mina sashikoprojekt.


Tredje Projektet blev en stor utmaning!
Jag anmälde mig till en kurs med André Wallenborg från Moss i Norge. Han är väskdesigner och jobbar med detta som yrke. 
På den här kursen skulle vi sy en ryggsäck som han har designat, ett nytt mönster.
Jag har skrivit om kursen i ett tidigare inlägg.
När Ryggsäcken blev klar och att det är en ryggsäck, då blev jag så himla glad.
Mitt väsk självförtroende höjdes ett par pinnhål. Den blev så bra och jag känner mig så stolt och lycklig.






Vad blir nu nästa projekt?

Jag vill fortsätta att utmana och lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar