söndag 24 november 2019

Julbord

När jag var liten hade vi som tradition att hela familjen gick ut och åt julbord varje år.
Som liten till stor så slaktade vi en gris till jul och mormor tog vara på ALLT. Det blev rullsyltor, Isterband, Revben mm och spadet hade vi till dopp i grytan.

Som vuxen har jag inte fört traditionen vidare, tvärtom....jag avskyr Julmat! Jag vill bara ha grönt, lax och sill.

I år var första gången på hur många år som helst jag har ätit julbord.
Guldkunder på Hemköp blir bjudna på julbord varje år och i år tackade vi Ja till inbjudan.
Det blev en positiv upplevelse, mycket grönt, lax i olika former med goda såser till och sill med många goda smaker.
Mycket kallrätter med olika slags skinkor med spännande smaker, ostbricka och det traditionella med Jansson, köttbullar och prinskorv. Jag åt med förnuft och bara det jag tycker om.
Till kaffet fanns ris a la Malta och ett godisbord.

Det var en trevlig dag och över 400 personer kom till varje sittning. Kul med något annat än en bonuscheck.

Det var första gången jag var på stadens hotell  :)

 Silltallrik med lax och goda såser

 Min jultallrik, grönkålssallad, pastrami, Italienska skinkor mm.

 Klart att det finns en SAAB bil inne på hotellet :)


 Godistallrik till kaffet




Hemköp och  Quality Hotel får 10 av 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar