söndag 7 juli 2019

Sykollo i juli

Prövningens tider! Jag ska för första gången vara med och sy i 5 dagar. Kommer jag att orka detta med min hjärna? Jag tar en dag i sänder och ska inte överarbeta och sy hela dagarna.

Det första som möter mig är dessa fantastiska klänningar som är sydda av Mikael Svensson


 ArtBonad som kom med i en Tysk tidning



 Spinnrockar som har en hel del  historia
 En kul Kattbonad sydd med en broderimaskin



Myshörna att sitta och bläddra i Quilttidningar
Här sitter vi och syr





 Ett förkläde är klart
 Ett underlägg av att sy ihop remsor
 Lotta valde en Frihandskviltkurs


 Men hon hann även med att sy babynest, bokomslag och började på en väska
 Lena valde samma kurs och sydde även olika förvaringar
 Köksdynor till en dotter
 Löpare
 Jacka med klädda knappar
 Klänning

 Skjortor till mannen
Art Quilt
 Musslor längst ner i fri form

Det var mycket varierande projekt vi höll på med under veckan.
Vi fick goda middagar, fika, mackor mm.


Ibland gick jag ut på en liten lunchpromenad. På området finns en skulpturpark som är intressant att titta på. Ett litet smakprov....






Men det roligaste av allt är att jag orkade dessa 5 dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar