måndag 1 april 2019

Hos Dotter och barnbarnen på Ekerö

Packat väskan för några dagar på Ekerö.
Väskan har jag sytt och jag får plats med allt.
Nu kör jag iväg och det är 45 mil innan jag är framme
Framme och jag fick nybakad sockerkaka och kaffe i solen.
 Estelle leker med figurer som är jättepopulära och namnet på dessa glömde jag snabbt bort
 Bubbelpool på kvällen, det var ljuvligt skönt.
 Trött efter badet
 Lilla Kitty som kommer utanför Trollhättan
 I mitt rum hade Estelle satt en Pony så jag inte skulle bli mörkrädd
 En stol på väg till affären, ifall man behöver ta en paus
 Gustavshill handelsträdgård. Detta är ett ställe jag måste att besöka när jag kommer.


 Ska jag ha grodor i år i trädgården....:)



 I mitten finns ett fikarum med guldfiskar
 Klart det finns Flamingo, dessa i ull
Lite hamnade i shoppingkassen
En ny sort Palettblomma och hälsopelargonen. En tupp till påsk



 Tjejdag med en kille- Vi färgar håret och fixar naglar


Jättebra hårsnoddar köpte jag med mig




 Fika hembakat :) med färg i håret.
 Milo åker rutschkana baklänges, roligare än att färga håret.
Knallrosa till röda slingor :)

 Kalaskväll. Jag blev uppvaktad med sång och dans plus roliga paket.



 Loppis och fikadag



 I år satsar jag på rosa på altanen


 Spegel till 60 tals rummet
Det finns en mysig inredningsbutik som vi inte missade och shoppade även här lite....
 Fjädrar som formar sig till en blomma i Påskriset


Lite av det som vi hann med på Ekerö.

Dags för hemfärd.
I Örebro brukar jag fika då är jag halvvägs.
Eftersom jag nu har Foundations så inhandlade jag även en ny kajal och läppstift, fåfängan slog till

Väl hemma kom min käre man och hjälpte till med packningen. På bordet fanns vackra tulpaner på bordet och en god fiskmiddag med efterrätt.
Nästa dag när jag vaknade hade jag fått en Ekerö förkyldning. Det var inte lika roligt :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar