måndag 1 april 2019

Familjen Karlsson

I en låda på vinden hittade jag lite roliga foton på min familj. Ja, åren går :)
Mamma och Pappa

Mormor första till vänster. Hon var sömmerska så dessa kläder hade hon sytt

 På den tiden kunde man beställa en fotograf som kom hem och tog ett familjekort.
När jag föddes fick jag en sparbössa och en bankbok. När man tömde bössan så fick jag en ballong och tidningen Spara och Slösa.
För att bössan skulle bli full snabbare så grävde jag i pappas fickor. Han hade alltid en massa småmynt och de stoppade jag i min sparbössa
 Snoriga jag 1 år
Böcker har alltid betytt mycket i vår familj
 Vi hade en kolonistuga med trädgård där vi var på sommaren. Min kusin i mitten och min bror till höger
Nu är jag på lekis med fina tofstofflor
 Mamma jobbade på kontor
Jul hos mormor och då rökte vi inne


 Här är jag i 20 års åldern
 Idag 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar