tisdag 23 april 2019

Fia blir Smilla Ågren

Idag åkte vi och hämtade Smilla på Kattslussen. Hon kände igen mig och kom direkt till sin dörr och ville ut. Jag hade med mig en kattväska, hon gick in direkt i väskan, inga problem.

Bilvägen hem inga problem, hon låg och tittade ut och pratade lite med oss.
När vi kom hem så mötte Sixten upp oss och följde med in och nosade på väskan. Jag öppnade väskan och Smilla gick ut. Sixten reagerade mest med förvåning, han satte sig och tittade bara när hon undersökte syrummet.

En modig trygg tjej gick runt hela huset och undersökte vad som fanns. Sixten la sig under soffan och iakttog henne.

Alla tre blev till slut så trötta så vi la oss på olika ställen och somnade. Milde tid, Smilla låg och sov bredvid min vackra glastavla av Berit Johansson!!
Sixten tröttnade på oss. Han åt och gick ut.

Då passade Smilla på att gå på lådan och lekte med en glasspinne som hon gömde under mattan.




Hittade lite olika sovplatser, en tjej med fantasi




Detta har gått än så länge smärtfritt. Hon anpassar sig bra och är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar