tisdag 1 maj 2018

Greger och Bomässa

Ronnie skulle inte köpa någon elcykel, nä han ska ha sin gamla cykel, den är så bra. Men konstigt nog så efter ett år har han ändrat sig. Det var en lång tänksträcka. Men sen blev det bråttom till Lidköping för att köpa sin Elcykel, som döptes till Greger!

Vi köper alla våra cyklar hos Linderoths Cyklar. Ett gammalt familjeföretag med cykelverkstad precis som förr. De är pålitliga!
 Så glad och lycklig :)
 Greger
 Ellen
Vi invigde våra cyklar och cyklade till Bomässan, utan motorerna på.
I år tänkte jag försöka mig på att ha en blommande altan, inte bara pelargoner.
 Köpte denna fina grönbladiga lampa till altanen som inte ska lysa, bara pryda.
 Hoppetossa Lilja som bara finns i ett enda exemplar till i Sverige
 Apelsin Tagetes, doftar apelsin och kan användas i sallader mm.
 En marktäckare som var ovanlig för bladen är tvåfärgade och min Rosmarin som jag måste ha på sommaren i all matlagning
 Lilla Rosa Minipelargon
 Ernest prylar fanns också på mässan. Köpte hans grå ljusbricka till mina svarta ljushållare. Pyntade med trädgårdens få blommor i snapsglas.

 "I det enkla bor det vackra"
 Vykorten åkte också med hem

 En Flamingo får vara med och pryda altanen med Sixten och blommorna, som ska planteras om.
 Jag tror jag kommer att bli en Flamingonörd i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar