lördag 12 maj 2018

Sydag på altanen.

Äntligen vackert och varmt ute. En dag jag har lust att sy men vill inte sitta inne.
Jag flyttar ut på altanen och ta med mig några UFOn som ska bli klara. Det var så mysigt att sitta där så jag blev klar med två framsidor till TV kviltar.

Symaskin, lilla strykbrädan med strykjärnet, verktygsväskan på stolen
 Florense blev klar
 Steam Punk är klar
 Tog fram Svärmors Husqvarna från 1953. Den funkade jättebra! Men är också jättetung!
Roliga helt onödiga ting, men är man kviltnörd så köper man detta till syrummet.
En liten varuvargn till undertrådsrullarna, en soptunna till skräpet vid symaskinen och vedkorgen för de minsta tygbitarna
 Efter sydagen blir det lyxtid med lite Cava, läppstift och jordgubbar som jag tar med mig ut till.......
 ......Vårhörnan där jag ligger och njuter av stunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar