lördag 12 maj 2018

Trädgårdsdax!

Trädgårdsplaneringen börjar för i år. Vi har jättebra jord men jag tror alltid att det bara är lera. Den ser torr och ynklig ut. Men när man väl börjar gräva så kommer daggmaskar och andra äckliga småkryp fram. Ett land ville jag gräva upp och börja om. Fy katten vad jag fick slita med dessa rötter. Det är då jag upptäcker att det där som kallas muskler har gömt sig någonstans.

Det bästa är att jag lägger allt på gräsmattan så kommer Ronnie hem och städar efter mig :)

 Det här landet kommer jag bara att ha marktäckande växter som blommar. Det ligger stenar för att täcka jorden innan allt börjar att växa
 Nästan format till ett hjärta. Detta är Fjärilslandet. Det finns bara växter som Fjärilar tycker om
 Tredje landet är Sukulentlandet , Kvitten och Kärleksörter
Roligt att följa hur det kommer att växa i de olika landen.

På altanen har jag mest blommor och lite kryddor i år.

 Ljuvligt vacker
 Persilja, Äppelmynta och Citronmeliss....mums till te och glass mm
 Små vackra pioner
 Ommöblering
Lika spännande här att se hur de kommer att växa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar