tisdag 1 maj 2018

Valborg och annat Kviltaktigt

I år hade vi skäl att sitta hemma på Valborgsmässoafton och titta på tv. Det började regna, åska, blixtra och blåsa. Detta regn stoppade inte och blåsten ökade fram på kvällen.
Jag och Sixten gick in i syrummet de andra grabbarna tittade på fotboll. En skön Valborg tyckte vi.

Jag har lagt ihop tre projekt klara för kviltning
 Fick öppna fönstret så Sixten skulle tro på mig när jag sa att det regnade och ingen ide att gå ut.
 Börjar sy ihop min Steam Punk kvilt
 "Varför slutar det aldrig regna?"
Framsidan till kudden är klar. Det är scraptyger från Tula Pink projektet jag har sytt
 Jag ska nu skära till tyget.....nä senare ska jag ha en baksida till kudden.......lägg märke till framtassarna. En ganska kaxig kille som ligger bekvämt på tyget jag ska skära i
Nu får du faktiskt flytta på dig!
WOW, jag har sytt knapphål och fick till en lite finare baksida. Jag brukar göra det lätt för mig och bara sy runt allt.

Sytt ihop 100 block från boken med samma namn av Tula Pink.
Det är inte riktigt 100 block. Ni får räkna själva hur många block jag har i kvilten. Storleken på kvilten passade bättre med detta antalet block.
Denna kvilt ska nu kviltas också.
Skönt att jag inte är sysslolös, det handlar mer om hjärnan och orken.
 Lille Skrutten vilar både då och nu.
 Jag börjar även på ett nytt projekt vid TV. Till min djurpark syr jag nu en Uggla i handsömnad

 Sixten somnade innan jag ens hann börja att sy. Så kul tyckte han det var.
Med bra program på TV kommer man en bit. Ugglan är klar, men det ska vara en bakgrund också.
Med detta länkar jag till Bambi syr........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar