lördag 30 september 2017

Quiltstudion i September

Marianne och jag tog oss en tur till Göteborg och till vår favoritaffär Quiltstudion.
Jag hade bestämt i förväg vilka tyger jag skulle ha, inget svårt val :)
Fragile Zen Chic for Moda Fabrics!

Marianne hade sytt en sån fin kasse, så jag blev sugen att också sy. Då behövs det mellanlägg så detta hamnade i väskan hem.

En fika med gott te äpple/fläder hann vi också med.

Mina tyger, frågan är om jag ska blanda i lite orange?
 Marianne ska sy en kasse i dessa vackra tyger
 Pia får jobba hårt när vi kommer :)
 Åhhhh vill ha......
 Mycket funderande........
 Till slut bestämde jag mig för att slopa de oranga tygerna

Dessa kviltar kan man tex sy men jag ska sy en löpare istället till köket :) och lite till.
   Fat Quarter Cobblestone Quilt Kit Featuring Fragile by Zen Chic
Paradox Quilt KitFeaturing Fragile by Zen Chic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar