söndag 3 september 2017

Huset

Jag gillar mattor men inte vilka som helst. Jag är barnsligt förtjust i trasmattor.
Jag hittar dem på loppis och även i mattaffärer.
Nu hittade jag en fin trasmatta i min gröna färg. Den kunde jag inte motstå så nu ligger den så fint under bordet i vardagsrummet och den andra gröna fick flytta till andra sidan av rummet. Den grönrandiga hittade jag på en loppis i Norrland.

Köpte en plastmatta till köket i grått med orange pluttar.
 Nya trasmattan som jag hittade till ett bra pris i en mattaffär
 Norrlandsmattan passar bra här nu.
Idag söndag kom Monica med man på fika. Jag hade för en gång skull bakat en äppelkaka. Nu har vi mycket äpplen igen i trädgården! Karlarna pratade bandy och Vargöns minnen medan vi kvinnor som har simultanförmåga både pratade och handarbetade :).
På em bjöd jag Birgitta på middag. Ronnies bandyperiod börjar nu så han lär jag inte få se så mycket på helgerna ett halvår framåt.
Men vi tjejer hade så mycket att prata om så vi klarade oss utan männen idag.
På Ronnies jobb har de inte ont om fikabröd, då jobbar de bättre och effektivare!
En lycklig dag för en fotbollsfantast. Han fick en present från sitt favoritlag....ett förkläde!

Vi har varit på kalas och då är Ronnie jätteduktig på att få ihop ett rim till presenten.

Jag har nästan börjat tycka om att ta selfies på mig själv. Man får vänja sig :) Ta det med lite humor och bjussa på det :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar