tisdag 5 april 2016

Min Atelje!

Det låter väl fint, en egen Atelje! Men i själva verket är det mitt kvilt och stickförråd. Det var från början vårt pannrum. Men vi slängde ut pannan och använder lite modernare alternativvärme i huset. Men det var ju synd att låta rummet stå tomt. Vi skurade rent, målade väggarna och skåpen. Ronnie hade några möbler vi inte använde, de målades om och blev bra förvaringar i Ateljén.

En dag ska jag ta kort på allt jag har stickat och sytt sen jag blev utbränd och började med hantverk. Så jag har det samlat på ett ställe och kan minnas tillbaka. Jag har ett tidigare album på mina alster jag sydde i början och det är roligt att gå tillbaka och titta. Hur tänkte jag då, vilka färger dominerade, tekniker mm. Jag har fått lära mig så mycket under dessa år jag har hållt på.


Här ligger dukar, bonader, små kviltar, jul och påsk alster, handsömnadsalster mm.
 Stora kviltar till sängar och soffa. Längst ner på golvet ligger projekt som inte är klara :)
 Lite stickade muddar, mössor, tuppar, julpyssel mm.

 Min mormors symaskin, hon var sömmerska. Där ligger nåldynor, loppissysaker mm.
 Min skatt.......bunten med olika retrotyger. De har jag köpt på Auktioner, loppis mm.
 I gästrummet intill ligger två av mina kviltar.

 Min minisamling på symaskiner
 Nästa minisamling är gamla fingerborgar och även nya från olika länder.
 Tänk på mig när ni är ute och far och ser fingerborgar eller små symaskiner :)

Jag länkar vidare till http://bambisyr-evaj.blogspot.se/
som också har ett lager med projekt att visa upp
 




2 kommentarer:

  1. Många fina alster har du och din samling av minisymaskiner är underbar!

    SvaraRadera
  2. Tack Annica för din medverkan på Visa och Berätta måndag!!♥♥Bambi

    SvaraRadera