lördag 16 april 2016

Kvilt och Garnresan

Målet för vår resa till Oslo var att besöka Kathrines Quiltestue. Där var så mycket kvilttyger att jag inte hann mer än hälften. Vilket paradis att besöka för en kviltare. När jag kom var det Quiltcafe som är varannan torsdag. Man kommer och går och syr vad man vill, då handsömnad.

Jag träffade min kära gamla kompis från Lidköpingstiden. Vi träffade våra män nästan samtidigt och jag flyttade till Vänersborg och Anna-Malin till Oslo. Nu äntligen träffades vi igen och det kändes som vi aldrig har varit ifrån varandra. Kram på dig Anna-Malin!



 Du ska inte gömma dig Anna-Malin :)
 Här är min goa vän!
 Quiltcafe med trevliga kvinnor!
 Detta kommer att bli ett projekt att sy....för hand :)

 Denna vill jag också sy!



 Men här står herr Ågren och njuter :)




 
Jag shoppade en hel del för en hel del pengar :)
 
Tyg och mönster till en kvilt som jag ska komplettera med tyger jag har
 Mallar till ett projekt som jag inte har kunnat börja med

 Boken till handsömnadskvilten
 Mumsiga tyger till ett planerat och ett oplanerat projekt.

 
Nu är jag lycklig!
 
På vår promenad hittade jag en underbar garn och bokhandel, Fru Kvist!
Där fick jag material till en jättefin Kofta av min generösa make.
 

 
 Roliga knappar!
 Många fina stickböcker att välja på

 Få märken men många färger och bra kvalitetsgarner


 Roliga inredningsalster
 Underbar affär som man själv skulle vilja äga. Det finns lite för alla att välja på.




Ronnies inköp till mig :)
 
Jag var även inne på Husfliden och tittade. Men efter besöket hos Fru Kvist lockade inte fler garnaffärer mig.
 
Stickad stol

 
När vi gick på stan så hittade jag en hel del kviltrelaterade mönster.

 Små hexagoner till golv




 
Jag måste tillbaka!!!!
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. gittan.stromer@gmail.com17 april 2016 kl. 09:40

    Finaste Annica! Vilken härlig presentation av din högtidsdagsresa! Kan du redigera bort den gråhåriga häxan vid bordet med tavlan i bakgrunden. Hon förstör det hele! kram och må väl!

    SvaraRadera