tisdag 16 juni 2015

Sticka med höns!

Paulina hade öppet sin lilla garnaffär där det ingår fika :). http://www.garnomera.se/index.php
Ulla och jag åkte dit med stickningen i korgen och handlingslapp :).



Återigen har jag problem med en kofta. När jag väl hade lyckats bli klar med min kofta och det fattades ca 5 cm, då tar garnet slut!!!! Jag lyckades inte hitta samma garn igen. Då får man leta efter nya lösningar. Jag byter färg där mönstret ska vara, så blir koftan tvåfärgad och lite tuffare.  Paulina hade en nyans lila som passade perfekt, puh.
Helt plötsligt har jag två koftor som ska bli klara!

Nu skulle det vara stickträff varje dag så koftorna blir klara!

Hemma hos Paulina fanns hönor och en tupp. Jag har en svaghet för hönor. De är lite stressiga med sitt pickande samtidigt som de är så lugna.




Det är rena idyllen där Paulina bor. Påminner lite om min mormors hem och trädgård. Det enda som hördes förutom vårt babbel var fåglarna som kvittrade högt i träden , hönsen  gick omkring oss och katten låg och sov på trappen.

Vi sitter i solen och njuter av en god stickfika
 Signe trött efter en hemsk upplevelse med spruta i benet.
 Tack för idag Paulina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar