fredag 19 juni 2015

Midsommarafton

I år firar vi Midsommar själva. Det känns inte så aktuellt att dansa runt midsommarstången för oss. Därför valde vi andra alternativ. Vi började med att åka småvägar uppe i Dalsland. Det är ett vackert landskap med skiftande natur och många småsjöar.

På vägen hem hittade vi ett mysigt fik som var öppet. Ägaren var glasblåsare och öppnat ett café. Jag kände igen stilen på glasen så jag frågade om han var dalslänning, men icke. Han var smålänning såklart! En bra glasblåsare måste vara nere från mina hemtrakter. Några av hans glassaker har jag och den designer finns på Nybro Glasbruk (Pukeberg). Kul att vi hittade just detta Café.


 
 
 


 
Liten glasvas följde med oss hem :)
 
Nu fortsätter vi ner till våra trakter igen. Vi bestämde oss  i år för att inte köpa hem någon mat utan gå ut och äta istället. 
 
Ursand vår fina camping som Bert Karlsson har köpt har fått en bra restaurang med närproducerade varor och bra kock.
Vi hade tur med vädret så vi kunde sitta ute och äta. Det var mycket folk där så vi kom i rätt tid.
 
 Det är barnvänligt med roliga hopp och skuttsaker
 Roliga bassänger för barnen
 Här ska båten från stan till Ursand lägga till. På andra sidan är Dalsland med fina strandtomter


 Vänerns Riviera

 
En lugn och skön Midsommar.

Nu orkar jag med resten av helgen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar