söndag 7 juni 2015

Kviltträff och underlägg

Idag var jag på terminsavslutning i vår kviltgrupp. Men jag tror att vi kommer att träffas någon regnsöndag i sommar. Vi är en grupp som gillar att träffas och ska utöka gemenskapen till två gånger i månaden istället för en.
Det är så inspirerande när en grupp funkar så bra och man får en fin kamratskap.

Idag sydde jag klart nya mattabletter. Vi ska måla om vårt kök och då känns det fräscht att lägga på nya underlägg på matbordet.

Detta mönster fanns i Quiltemagasinet, en norsk kvilttidning.

Jag köpte en panellängd på metervara i grått linne. Tygerna hade jag hemma och sen frihandskviltade jag på linnet.


 
Eftersom det är måndag idag så länkar jag vidare till Visa och Berätta hos Bambi syr

5 kommentarer:

  1. Snyggt, gillar färgerna.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så fine lunsjmatter! Det er kjekt med nye lunsjmatter når kjøkkenet også får ny maling. :-)

    SvaraRadera
  3. Riktigt somrigt INSPIRERAR du oss med idag på Visa och Berätta måndag Tack Annica för din länkning dit!!Bambikram

    SvaraRadera