söndag 14 juni 2015

Knappnörden i farten igen!

Idag var vi på loppis i Norra Björke. Det är en tradition att åka dit, då är det sommar! Jag fyndade fint linne och tyger till mina kviltar, en kasse för 100 kronor.
Sen hittade jag en ask med knappar som vi var två om. Men hon som var intresserad ville bara ha knappar till byxor, hon jobbade med hemlösa. Hon fick ta de knappar som var intressanta för henne. Då gjorde jag en tjänst för de hemlösa och idrottsföreningen som anordnade loppisen :).
Denna asken med knappar betalade jag 20 kronor för. Det var ett fynd som hette duga.

Så många fina färgglada knappar och en riktigt ovanlig vacker knapp.


 
 
När jag kommer hem tvättar jag alla knapparna och delar in i färger. Sen sorterar jag ut de som jag vill behålla och trär upp på tråd. Ordning och reda!
 
Ser ni Rosknappen med glittrande bård runt om, så vacker!


Alla knappar låg i denna fina chokladask i plåt
Lite bonus i samma ask. Kanske ska återuppta muddstickningen och sticka in pärlmönster?
 
Allt detta för 20 kronor!!!!
 
Ännu JIE tavla till hemmet för 15 kronor.
 
Dessa tavlor som jag har avskytt och inte förstått hur folk kan hänga upp på väggen.
Nu ser jag det vackra med dessa tavlor i keramik. De är detaljerade och vackra färger, ett fint hantverk. Nu har jag fyra som hänger på våra väggar och jag bara älskar dem :).
 


 

1 kommentar:

  1. Å vilken skatt. Knappar som är så kul. Minns så väl när jag lekte med mammas knappar.

    SvaraRadera