tisdag 7 april 2015

Sy tillbehör mm

Mammas vänner vet att jag syr och stickar mm. De samlar allt möjligt till mig, jag har bla fått knypplade spetsar mm.
Den här gången fick jag en riktig skatt igen.
Det var gamla fina tyger, baksidestyger till kviltar, sytillbehör och KNAPPAR!

Det är så roligt att få gamla sytillbehör. Det finns så många minnen och nostalgi för mig. Jag tänker  på min mormor som var sömmerska. Hon och jag har suttit mycket och handarbetat tillsammans. Hon var duktig på att brodera mm. När jag var liten och hälsade på henne kunde hon sy kläder av gamla skjortor mm så jag fick en ny garderob medan jag var där.

Är inte detta en underbar syn


 På loppis hittade jag runda papper som har använts till några kemiska medel........kan ju alltid göra något av detta....
 Fin ask som man kan ha nålar eller annat i.......



 Knappar.....men på vilka kläder har de suttit?
 WOW, här finns knppar av alla de slag, första rensningen gjord. Sen ska de sorteras igen
Varför samlar jag på knappar? Jag använder dem som dekoration i min kviltar jag syr, till mina stickprojekt, de är vackra.....måste man förklara sig?
 Vilken fin keramikburk jag hittade på loppis! Min gröna favoritfärg!
 Gamla tunga stickor
 
I Gränna hittade jag en duk och en keramiktavla på en retroaffär. Det som jag inte tyckte om förr och inte ens kunde tänka mig att ha. Det har jag nu!
 
 Ett brudpar som hänger i vårt sovrum
 Prästkragar, visst blir man glad av tavlan!
 
Ännu flera prästkragar
 Violer, den är så vacker
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar