söndag 26 april 2015

Stickning under bilfärd.

I påsk åkte vi till Vadstena och hälsade på mamma och Lilla Familjen. Vägen dit har vi åkt ett antal gånger nu, så jag har alltid en stickning redo under färden. Nu kunde jag inte sticka så mycket för garnet var för luddigt. Ronnie fick in ludd i näsan och munnen hela tiden och småfrustade. 
Men vilket underbart garn, alpacka med silke som jag köpte hos Paulina GarnoMera. Sjalen är så mjuk och garnet var lite melerat i lila. Jag virkade en liten spetskant i grått ullgarn.

Man kan ju säga att detta mönster är min egen design fast sjalen är ett grundmönster i sig utom virkade kanterna.


 
För en vecka sedan var jag i Stockholm och var med på dopet för lilla Milo. Denna vägen är ännu värre att åka. Jag vet inte hur många gånger vi har åkt under dessa 10 år jag har bott härnere.
Det blev en sjal till :). Nu blandade jag en tunn tråd i brunt tillsammans med ett entrådigt ullgarn i limefärg. Det blev en egen design, "hitta på medan du sitter i bilen" . Jag blandade räta, slätstickning med lite hålvarav och ökade bara i början och slutet på varje varv. När sjalen var klar flätade jag in ett passande band i sjalen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar