måndag 1 december 2014

Mera alster till Jul

Att sy till Jul är jättekul. Alla bonader jag syr åker upp på väggarna. Jag tycker det ska överpyntas under jultiden. Jag börjar sakta för varje vecka pynta mer och mer, fram med alla goa tomtar, ljusen, blommor och allt som hör julen till.
Det enda jag inte tycker om på julen är julmaten!! Den avstår jag gärna ifrån och lagar alternativ med mer grönsaker och fisk.

Nu har jag sytt två alster till julen och mer kommer säkert......
 
 
 
Pepparkakasbak med Julgröt.
 
Denna bonad tycker jag så mycket om att sy men jag har ingen själv ännu. Men det är bara roligt att fler än jag tycker om den. Kanske nästa år får jag behålla en till mig :)

 
Här lägger vi våra julkort. Det är ett mönster från syverkstan
Nu länkar jag er vidare till Bambi syr där det är Visa och Berätta!
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/
"Men tanken är ju att även du skall INSPIRERAS....av oss alla andra!!Och min tanke är att vi INSPIRERA varandra med våran underbara hobby!!!"




2 kommentarer:

  1. Måste säga att jag tycker att Din bonad med pepparkaksbaket på var fantastiskt fin.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Roligt att du vill vara med och INSPIRERA på Visa och Berätta måndag!!Tack för du länkar/Bambikram

    SvaraRadera