tisdag 9 december 2014

Helgutflykt

Den här helgen har min mamma hälsat på oss.
Vi började på fredagen att åka till Lilla Edet och återigen besöka det mysiga Andrens Konditori.
Där fanns riktiga Lussekatter (bakade med kattform)  Ronnie valde kanelbulle, skinkmacka med senap och en liten kaka, som vi stoppade i oss.

 
 Man kan vara där länge och går runt och titta, läsa om konditoriets historia
 
Man åker inte därifrån utan att köpa lite choklad.
Ljus choklad med basilikakräm och mörk med lingon, enbär och granbarr, mina favoriter.
 
På lördagen åkte vi runt Tjörn och Orust och hamnade på ett mysigt fik i Skärhamn
 
Det var en smedja som sprängts in i berget och byggts till hus. Nu var smedjan nerlagd och det var Pingstkyrkan som hade loppis och fik där nu.
Jag fyndade broderad kaffeduk, halmarbeten och en fin liten korg till handarbeten.
 Smidesräcke upp till andra våningen

 Här sitter vi bra med klippor och havsutsikt
 




 
På vägen hem besökte vi Bohus Museum och tittade på den årliga Hantverksutställningen med olika hantverkare. I år var temat trädgård.
 
Men utanför var det olika skulpturer, något jag är mycket svag för.

 
 Detta fanns säkert både syfte och tema med, men jag hittade ingen text någonstans.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar