söndag 17 februari 2019

En tur till Kusten

Det är helt annorlunda att uppleva kusten på vintertid. Det är en tystnad som inte finns på sommaren. Många butiker har slagit igen och öppnar till sommaren. Båtarna är upplagda och några fiskebåtar ligger vid kaj.
Vi åkte upp till norra Bohuslän och då på småvägar, en del som vi hittade under färd och några som vi kände till.
Jag som kommer från Östsidan av Sverige är van vid skogen. Men här på kusten är det bergen som växer upp som en allé när vi åker på småvägarna. Jag älskar sten och dess skiftande färger, mäktigt tronar de upp i naturen.

Jag har tagit de flesta foton under bilkörningen därav inte så klara och det var en mulen dag.

Detta är en vanlig syn, hus nära bergen, lite här och där. Det är som de har kastats ut i naturen.

 Maffigt!!

 Små stugor nära havet som de förvarar fiskeutrustning mm

 Så många husvagnar  nära Grebbestad i februari!
 Kyrkan finns mitt i byn
 Trånga gator och husen ligger nästan på varandra.

 I Grebbestad skyltar de badkläder, hua så kallt.

 Målet var till vårt café i Grebbestad. Det luktar bröd så fort man öppnar dörren. Bageriet ser man i entren. De bakar så gott surdegsbröd mm.

 Goda mackor, tårtor och deras smörbullar mmmmm.....



 Idag smakar jag en Frukt tartar och en smörbulle. Här sitter man verkligen och njuter länge.
 Vackra tapeter i alla rummen
 Kaffe och Te
 I entrén kan man sitta och vänta på sin tur
 Jag hittade en skulptur på vår promenad, här står Malkolm och röker på sin pipa


 Vi svängde in på en liten väg och helt plötsligt dök denna bilden upp. Så vackert!

 En mysig utflykt och mycket att titta på. Det är ett vackert land vi bor i.
Vi njuter av våra små utflykter och lär känna vårt landskap vintertid utan snön.
Nu åker vi hemåt och unnar oss lite mat i stan på vårt Hamburgeri. Där maler han Högreven när vi kommer och jag valde fetaoströra på min hamburgare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar