fredag 29 juni 2018

Syträff i Ed

Det har blivit en tradition att Annas Batik har syvecka efter midsommar. Jag orkar inte sy en hel vecka så jag åkte dit i slutet av veckan i 2 dagar.
Den här gången bodde jag på Campingen i en liten stuga. Det var fullt på vandrarhemmet.
Fin utsikt
 Vi är 20 kvinnor från olika håll i Sverige och Norge.


 Anna tar med sin kviltbutik, det fattas ALLTID tyger :)


Jag hade två projekt med mig, en weekendväska och en kvilt som jag hoppades komma framåt med.
 Jag börjar med väskan, sy blixtlås, kanter, botten mm.
Få handsy bottenplattan på ena sidan
 Nu är väskan klar, kan knappt fatta det :)
 Då börjar jag sy klart blocken till min kvilt


Gänget som har sytt!

Fick två presenter :)
Marianne tyckte jag behövde en flamingo att dricka ur. Tack snälla!
 Desiree kom med en rulle.....vad kan detta vara?
 Åhh dessa härliga tyger! Tack snälla Dessi!!
 Några presenter från mig till mig
 En scraphög som vi kunde köpa hektovis :).

Efter två dagar kör jag hem och låter mannen bjuda ut mig på våffla och glass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar