måndag 18 juni 2018

Alingsås

Det är potatisfestival i Alingsås! Vi åkte dit för att titta på alla potatis, men inte en potatis så långt ögat kunde se. Men det var uppträdande av olika slag, barnaktiviteter, knallar och mycket folk.
 Helt ok att denna pudding dansade för mig.........nja inte hela sanningen.....det var en svensexa

Vi köpte halsband till Sixten, besökte min tebutik och köpte goda tesorter med mig hem.
Är man i Alingsås som är Sveriges Caféstad måste man naturligtvis fika. Vi har ett favoritcafe som vi återvänder till. De har en vacker utegård där vi sitter med mumsigt fika.

 Kardemummabulle och en Tosca från deras bageri

Det finns ett museum med nostalgileksaker, där finns min vagn jag hade som bebis och som min första dockvagn.
 Den andra ljusa vagnen låg jag i som bebis. Jag hade en rosa till min docka Liselotte
Jag hittade en Flamingo!
 En liten Maria fick också följa med hem.
 Hon står fint vid vårhäcken
 Vägen hem körde vi en vacker tur runt sjön Anten
Sen är det skönt att komma hem och få lite mat i sig.
Vi åt en god Kummel med smörsås, råstekta färskpotatis och grönt med ett glas rött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar