torsdag 21 juli 2016

Pelargoner, trädgård och Kisse

Pelargonerna börjar slå ut i blom. De är riktigt fina. Varje sommar köper jag nya roliga sorters Pelargoner, en luktar Cocacola. Hur kan man få fram den lukten i en blomma?
Jag var ute på kvällen med mobilen och tog korten och då blir inte färgerna bra.







 
Vi har ett fruktansvärt fult staket (hönsnät) till ena grannen. Det håller jag på att försöka gömma så gott jag kan med olika buskar. I år har de växt bra och nu är det inte mycket som syns av hönsnätet.
 
 Vårt kännetecken för att gästerna ska hitta hem till oss.....Hängbjörken
 Mitt Provence som har växt bra i år
 Rosenhörnan
Klematisen växer som en gardin. Nedanför har vi en japansk buske som har fina vita blommor på våren. En stor daggkåpa bredvid.
 
Lilla Familjen har skaffat en liten söt kisse. De hittade sötisen härnere så jag får äran att åka upp med henne till Ekerö i slutet av augusti. det är hennes bror som ligger bredvid. Detta är en Exotic/Perser
 

 
 
 

1 kommentar: