torsdag 21 juli 2016

Oslokoftan med Mysteriet

Oslokoftan är nu klar att användas!
 
Jag har sytt fast ett kantband så det inte syns att jag har klippt upp koftan. Hittade ett grått passande band
 
 
Alla knappar på plats. De köpte jag samtidigt med garnet. Tyckte de passade bra till denna kofta
 
 Här är mitt fina minne från Oslo och min födelsedag!
En kofta som jag trodde skulle ta flera år innan den blev klar. Det blev tvärtom. Jag har aldrig stickat en kofta så snabbt! Den var så jättekul att sticka, ett bra garn och roligt mönster.


 Äntligen bestämde jag att sy mitt Mysterium till en sängkvilt. Det tog ett tag innan jag kunde bestämma mig hur denna kvilt skulle användas. Nu känner jag mig nöjd. Framsidan ärr klar och som vanligt ska denna kviltas och få en baksida och kantremsor som håller ihop kvilten.
Men framsidan är bara handsömnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar